Lambert's Bay

10 februari 2016 - Lambertsbaai, Zuid-Afrika

Om half negen vanochtend reden we de N7 op richting het zuiden. De volgende aanwijzing was dat we over 335 km rechtsaf moesten. De N7 is ook een prima weg, waarschijnlijk dankzij het onderhoud dat ze eraan plegen. Gedurende de eerste 100 km waren er 6 wegwerkzaamheden, telkens over zo’n 5 kilometer, waar om de beurt het verkeer naar het zuiden respectievelijk naar het noorden over mocht. De wachttijd per keer bedroeg zo’n 5 tot 10 minuten onder de verzengende zon, maar daarna was het gelukkig goed opschieten. Eenmaal van de N7 af moesten we nog 60 kilometer westwaarts naar Lambert’s Bay. Ongeveer 5 kilometer voor de kust zagen we de wolken vanaf zee binnendrijven. In Lambert’s Bay was het dan ook geheel bewolkt, maar met 24 graden eigenlijk een stuk aangenamer. De fish & chips voor lunch hadden we (en hebben we feitelijk ook) net zo goed kunnen beperken tot de fish die heerlijk was. De chips waren english style, ofwel halfgaar en vet.

Ons overnachtingsadres lag 6 kilometer dirt road ten zuiden van Lambert’s Bay. Op de heenweg waren ze nog druk met de weg bezig en stuiterden we in een slakkengangetje over de zandweg naar onze bestemming. Toen we later op de middag teruggingen naar het stadje, vlogen we 70 km/uur over dezelfde weg. Merk je niets meer van al die ribbels in de weg.

We zitten in een erg leuk onderkomen, midden in de natuur, vlak langs de kust. De gastvrouw die hier naar eigen zeggen al járen werkt, ontvangt je alsof je haar eerste gast bent. Ze hebben hier een ‘honesty bar’. Die bestaat uit een grote koelkast en een formulier waarop je invult wat je eruit hebt gehaald. Klein minpuntje is dat als je staat te douchen, de afvoer stukje bij beetje de zwanenhals van de wc-pot leegtrekt. Het klokkende geluid is wel grappig, de lucht nadien iets minder. Gauw doortrekken dus.

Terug in Lambert’s Bay zijn we naar Birds Island gegaan, waar we een indrukwekkende hoeveelheid Jan van Genten hebben gezien én waar we onze eerste geocache in Zuid-Afrika hebben gevonden! De duizenden vogels waren prachtig om te zien, maar stinken dat ze deden. Heel verschrikkelijk. Ons restaurant lag aan de haven vlakbij het Birds Island. Gelukkig stond de wind zodanig dat we binnen niets roken. Erg gezellig en lekker gegeten.

Op de terugweg motregende het zowaar een beetje. Zal morgen, als we het binnenland weer intrekken wel snel opdrogen. We gaan nu naar een locatie waar we zomaar 2 dagen zonder internet zouden kunnen zitten, dus geen bericht is goed bericht.

1. Marjon Hoeks:
    10 februari 2016
    Thema van de dag: de neus. Dus.
  2. Annie:
    10 februari 2016
    Mooi !! We zullen dus maar even afwachten, geduld is een schone zaak. Het zal geen invloed hebben op jullie plezier !
  3. Suzanne:
    10 februari 2016
    Waar komt die naam Birds Island eigenlijk vandaan? :)
  4. Maria Seegers:
    12 februari 2016
    Zo te horen (sorry, lezen) hebben jullie weer een prachtvakantie. Goed te horen en geniet er van.