Montagu vervolg

21 februari 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

’s Middags hebben we nog een mooi tochtje naar de Burgerspas gemaakt (en weer terug, Marjon). ‘s Avonds zijn we aan de hoofdstraat gaan eten op het terras van een hotel. Sandra had een flinke lasagna en een glas wijn, ik beperkte me nog steeds tot een fles water en toast. Dat laatste viel overigens nog niet mee, want voordat ik de man duidelijk had gemaakt dat ik níets op of bij die toast wilde. Ik moest onwillekeurig denken aan het nieuwe boek van Bill Bryson dat ik aan het lezen ben, waarin hij bij de McDonalds om een hamburger vraagt. ”Wilt u daar frietjes bij?” “Nee, dat is de reden waarom ik alleen een hamburger bestel. Wilt u weten wat ik er allemaal nog meer níet bij wil? Dat is eigenlijk uw hele menukaart m.u.v. de hamburger”. Ik geef toe dat in mijn geval ‘alleen toast’ niet op het menu stond, dus het was alleraardigst dat ik uiteindelijk tóch alleen toast kreeg, zij het dat ze er wel wat boter op gesmeerd hadden. Moesten we uiteindelijk samen 80 rand afrekenen (€ 4,42).

Op de weg terug zagen we dat zich zeer donkere wolken boven ons hadden samengepakt. Die begonnen zich te ontladen een kleine minuut voordat we weer bij onze lodge waren. Nat, maar niet doorweekt.