De heenreis

6 februari 2016 - Augrabies Falls Np, Zuid-Afrika

Onze heenvlucht stond gepland op vrijdag (werkdag) 5 februari om 10.15 uur. Om filestress te vermijden overnachtten we de nacht ervoor op Schiphol (we hadden onze goede vriend Erik Ruppert bereid gevonden ons ná de bridgeavond nog helemaal naar Schiphol te rijden). Na een weliswaar niet al te lange, maar wél ontspannen nachtrust, waren we al voor 8 uur in de vertrekhal. Thuis was het inchecken al niet gelukt, maar ook aan de automaat op Schiphol konden we niet inchecken. We denken dat het te maken had met het feit dat we nieuwe e-tickets hadden gekregen, nadat het reisbureau in eerste instantie Sandra ook maar als mr. had aangemerkt. Afijn, een uurtje later (dat ben je op Schiphol haast niet meer gewend) hadden we toch onze boarding passes. Na een eenvoudig ontbijtje vertrokken we op tijd. We hadden economy comfort plaatsen en een prima service, maar 11 uur vliegen blijft gewoon lang. We konden wel mooi de Sahara zien; vanaf 11 kilometer hoog een grote zandbak met wratten.

In Johannesburg werden we keurig opgewacht door een hostess van het reisbureau die alle vouchers en documentatie voor onze reis bij zich had. De papieren zien er prima verzorgd uit. Het hotel bij het vliegveld was spoedig bereikt en ook prima. Vanochtend om half 8 opgestaan voor het laatste stukje naar Upington in een vliegtuigje (max. capaciteit 37 passagiers). Geef mij maar grote vliegtuigen. In een kraakheldere lucht hadden we vooral tijdens de landing meer turbulentie dan tijdens de hele vlucht naar Johannesburg.

Op het kleine vliegveld van Upington (je schrijft 1 p, maar spreekt er 2 uit) probleemloos onze auto (Hyundai i20) opgehaald en er de eerste 120 kilometer mee  gereden naar Augrabies Falls NP. Geen cruise control, maar (bij 38 graden) gelukkig wel airco. Het guesthouse waar we zitten is keurig en we zitten inmiddels lekker aan het zwembad. Alleen een beetje vreemd dat, nadat alle verwachte gasten binnen zijn, de receptie en alles wordt gesloten en de betreffende persoon zegt: "tot morgen bij het ontbijt." Eten doen we vanavond bij de lodge een eindje verderop, en morgen bij de ('s avonds verlichte) waterval.

Daarover een volgende keer meer.

1. Marjon Hoeks:
    6 februari 2016
    Die verlichte waterval wil op de foto. Voor mij. Moe niet vergeet niet.
  2. Martin:
    6 februari 2016
    top mensen geniet ervan
  3. Jan:
    7 februari 2016
    Siebo,

als je je verhaal exclusief wilt houden moet je iets doen aan de afscherming ervan.
    Als ik in de aanhef van jouw verhaal Augrabies Falls aanklik krijg ik ook reisverslagen van anderen die daar zijn geweest. Hetzelfde gebeurt er bij de foto's. Fijne voortzetting