Big Island North and West

15 februari 2018 - Kailua, Hawaii, Verenigde Staten

Toen ik vanochtend wakker werd meende ik een vage zwavellucht te ruiken. Buitenshuis was de lucht sterker. We zitten dan ook maar op een paar kilometer afstand van een actieve krater. Het weer was bewolkt en licht regenachtig maar op 1.200 meter hoogte aan de oostkant verontrustte ons dat niet. En inderdaad, bij Hilo zagen we alweer blauwe lucht.
Eerste stop was de Akaka waterval. Een prachtig aangelegde wandelroute door tropisch regenwoud leidde ons naar een van de hoogste watervallen van de VS. Erg mooi.
Daarna staken we het eiland over naar de zonniger westkust. Daar hebben we een macadamiafabriek bezocht, macadamias met allerlei coatings geproefd, maar uiteindelijk toch maar gewoon een zak licht gezouten macadamias gekocht ( die gaan Nederland niet halen, mocht iemand zich daarop verheugen).
Vanmiddag was weer gereserveerd voor relaxen aan het zwembad, wat aardig goed lukt. Straks vast inchecken voor de vlucht van morgen naar Kauai. We vliegen al rond half tien, maar vroeg opstaan kost ons hier nog steeds geen enkele moeite.

1. Riek:
    15 februari 2018
    Wat is er veel moois te zien !!!! duidelijk meer dan alleen de bekende dansen en bloemenslingers . !!!!