Maui 5

25 februari 2018 - Wailea, Verenigde Staten

Vanochtend was de lucht weer iets lichter dan de 2 voorgaande dagen. Er hingen weliswaar wat wolken rond de top van de uitgedoofde vulkaan die we willen beklimmen (met de auto), maar de tijd vliegt, dus zijn we toch maar op pad gegaan. De eerste kilometers bergop gingen door mooie landschappen en leverden prachtige uitzichten op. De wolken die we beneden al gezien hadden kwamen echter wél dichterbij. Zolang ze over de hellingen boven ons gleden waren ze echter nog zeer fotogeniek.
De laatste 10 mijl van de klim was nationaal park en hoewel de dame die de entree bewaakte waarschijnlijk goed wist wat ons wachtte, liet ze ons zonder blikken of blozen 25 dollar aftikken. De begroting was duidelijk niet alleen gebaseerd op zonnige dagen. Al gauw veranderde de schoonheid van de wolken en kwam hun ware aard boven: mist en regen. Maar, luctor et emergo. Op de summit trokken we onze bodywarmers én jassen aan (de temperatuur was op 3.000 meter hoogte gedaald tot 10 graden, de wind was guur en het regende gestaag) en klommen de laatste meters tot het uitzichtpunt. Waarom weten we zelf ook niet goed, want het zicht was een paar meter, maar je wilt boven geweest zijn denk ik. Sandra had gelezen dat het weer soms snel om kon slaan, maar daar zag het nu echt niet naar uit. Dus maar weer naar beneden. 'Gelukkig' hing de top de rest van de dag in de wolken, dus wachten had geen zin gehad.
Bij ons hotel was het gewoon weer prima weer en hebben we de rest van de middag aan het zwembad doorgebracht. Morgen is onze laatste volle dag en staan er geen grote excursies meer op het programma. Lekker relaxen zolang het nog niet vriest, denken we.

1. Jan:
    25 februari 2018
    Die laatste zin hoeden we erin
  2. Riek:
    26 februari 2018
    Ja voor later welkom thuis !!! In de vrieskou, maar dan halen jullie de schaatsen maar voor de dag groetjes