Maui 2

22 februari 2018 - Maui, Verenigde Staten

Vandaag stonden we op met licht bewolkt weer. De temperatuur was prima. Een aantal weken geleden schijnt het voor hawaiiaanse begrippen echt koud te zijn geweest (onder de 20 graden) maar dat blijft ons vooralsnog bespaard.
We besloten rond het oor te rijden van de kangoeroekop die Maui is. Geografisch ging het om de West Maui Mountains die aan het hoofdeiland vastgegroeid lijken.
We besloten om de route tegen de richting van de klok te rijden zodat we alle uitzichtpunten lekker makkelijk aan de rechterkant zouden hebben.
Niet zo héél goed op de kaart gekeken hebbende dachten we een relaxte rondrit langs de kust voor de boeg te hebben en dat 'langs de kust' klopte ook wel. Maar al vrij snel slingerde de weg zich de bergen in en voerde ons langs leuke afgrondjes over stukken weg waar je af en toe wel eens een tegenligger kon passeren. Gelukkig was het niet echt druk zodat we niet in problemen zijn geweest.
De afdaling langs de achterkant van het oor was weer een state highway. In Lahaina hebben we een tussenstop gemaakt om leuke oude panden te bekijken, het toeristisch stadje te bekijken en om lekker te lunchen bij Bubba Gump waar we met zijn tweeën een kilo garnalen hebben zitten wegkanen, heerlijk! Op tafel stond een bordje met 2 platen: 'run Forrest run' (dan checkte de ober af en toe of alles oké was) en 'stop Forrest stop' (voor als je wilde dat hij direct langskwam). Erg leuk én met een prachtig uitzicht op zee.
Tegen vieren waren we terug bij het hotel en hebben we nog lekker 2 uurtjes bij het zwembad doorgebracht. Vanavond laten we ons naar Wailea brengen en ná het eten weer ophalen. Wat een luxe hè?

1. Marjon Hoeks:
    22 februari 2018
    Die bomen, dus. Wow!
  2. Laura de Jong:
    22 februari 2018
    Hoi Siebo en Sandra, het is zeker een luxe maar ik ben heel blij voor jullie dat je dit samen mag beleven.
    Lekker genieten, veel plezier😎